Initiatie woord 6-7j
De leerlingen maken in de initiatieles kennis met de basis van muziek en woord en dans
Woordatelier 8-12j
In de veilige cocon van een groep leeftijdsgenoten zetten we onze eerste stappen in het domein Woordkunst- Drama. Via allerlei oefeningen, gedichten, verhalen, boeken, beelden en muziek wordt het vlammetje van de verbeelding aangewakkerd en de nieuwsgierigheid geprikkeld. Stapje voor stapje leren we ongedwongen en expressief op een podium te staan voor publiek
Dramastudio -15j (Grotere groep)
Via allerlei oefeningen onderzoeken we wat spelen inhoudt. We leren hoe we op onze eigen unieke manier vorm kunnen geven aan onze verbeelding, aan een personage en aan een tekst. Zo start de zoektocht naar de speler in onszelf.
Woordstudio (Kleine groep)
In woordstudio onderzoeken we al spelend en vertellend divers, kwaliteitsvol tekstmateriaal. We zoeken uit hoe we met onze persoonlijke troeven en talenten kunnen komen tot een sterke en authentieke uitdrukkingskracht. Er wordt ruimte gegeven aan de verbeelding, intuïtie en emotie, maar er is ook aandacht voor het uitbreiden van onze technische mogelijkheden.
Vertolkend acteur : Speltheater en Verteltheater 15j+
In beide vakken staat het streven naar een vrijheid van spelen voorop. We werken vanuit emotie, intuïtie en verbeelding verder aan onze eigen, unieke vormgevingskwaliteiten. Podiumvastheid en gevoel voor timing nemen toe. Het repertoire wordt uitgebreid
Bij Speltheater ligt de nadruk op spelen (1u) Bij Verteltheater / Stemregie ligt de nadruk op spelend vertellen en spelen met de stem.
Dramalab 15j+ (Groepsvak)
We leren kijken naar voorstellingen, kraken theatrale codes en leren diverse vormen van podiumkunsten kennen, kaderen en waarderen.
Creërend acteur: Spreken en presenteren 15j+
Theater maken : leerlingen leren over alle facetten van het maken van een voorstelling.
We worden aangemoedigd vorm te geven aan eigen creaties.
Afdeling volwassenen ( 3de en 4de graad)
Na een intake gesprek bieden wij een cursus aan op maat , waarbij we oriënteren op spreken, vertellen, spelen, presenteren en creëren of een combinatie ervan.
Vak derde graad: woordlab
Vakken vierde graad volgens oriëntatie:
- Creërend acteur:
- spreken en presenteren
- theater maken
- Vertolkend acteur:
- verteltheater – stemregie
- (spel)theater
- Dramalab
Specialisatie vanaf 4de graad
Na een intakegesprek waarbij zelfkennis, eigen artistiek inzicht , maturiteit en persoonlijk parcours aan bod komen, verdiepen we ons in spel- en vertelcapaciteiten met focus op authenticiteit, persoonlijke inbreng en creërend vermogen.